Computational thinking - Programmeren in de klas

In de toekomst is het waarschijnlijk net zo belangrijk om te kunnen programmeren als om goed Engels te kunnen spreken. De vaardigheden die daarbij nodig zijn helpen inzicht te krijgen in de “achterkant” van de apparaten die we dagelijks gebruiken. Dit wordt met een mooi woord ook wel “computational thinking” genoemd. Programmeren maakt dat men is staat is creatief, logisch, artistiek en oplossingsgericht te denken en te handelen.

  • maximaal 15 personen
  • 2 á 2,5 uur per sessie
  • het is fijn als wij weten of u al “programmeer spullen” op school heeft

Daarom spreekt men steeds meer over STEAM-onderwijs. Omdat dat dit verder gaat dan enkel programmeren. De combinatie van verschillende vakgebieden en de koppeling van wetenschap, techniek en kunst vormen steeds meer een geheel.


Met deze workshop praten wij u helemaal bij en laten wij u d.m.v. praktijkvoorbeelden ervaren wat je zelf al de volgende dag concreet in de klas zou kunnen doen.

Wat komt er aan bod?

  • su_icon Een inspirerende en interactieve presentatie “waarom programmeren”?
  • su_icon Bewustwording van de veranderingen op leerling niveau op programmeergebied en communicatie in de tijd van nu.
  • su_icon Koppeling 21 eeuwse vaardigheden
  • su_icon Praktijkvoorbeelden van programmeren en coderen
  • su_icon Voordoen en “spelen” met diverse tools rondom dit onderwerp
  • su_icon Je hebt concrete handvatten om zelf direct programmeren in te zetten in jouw onderwijs

Training boeken

Heeft u interesse in deze training? Neem dan contact op met één van de mensen van Schoolupdate en ontdek de mogelijkheden. 

Contact opnemen

Interesse in een ander traject?