Interactief presenteren - apps en tools in de les

De mate waarin docenten ICT inzetten verschilt sterk. Docenten die meer variëren in hun onderwijs gebruiken vaker ICT-toepassingen in de lessen. Dat heeft een positief effect op de motivatie van leerlingen en op onderwijsprestaties.

  • maximaal 15 personen
  • aan te raden is om hiervoor twee bijeenkomsten van 2 á 2,5 uur in te plannen
  • wifi is noodzakelijk. Deelnemers moeten tijdens de training over een laptop/ smartphone/tablet beschikken.

Met tools als Flipquiz, Socrative, Mentimeter, Teachem, Padlet, Thinglink, Kahoot, Edpuzzle, Plickers (volg je het nog?) en vele andere interactieve online applicaties kunt u uw leerlingen optimaal betrekken bij de lessen. Hoe organiseert u soepele interactie met tablets en mobieltjes in het onderwijs? Al helemaal nu steeds meer leerlingen over hun eigen device beschikken. Laat die middelen niet onbenut en haal het optimale rendement uit deze middelen! We zoomen in op diverse interactieve tools en integreren deze direct in uw eigen lessen. Hierbij houden we naast de praktische handvatten ook rekening met de didactische toepasbaarheid. U ontwerpt een les waarbij u een van deze tools waarschijnlijk morgen al in een les gaat gebruiken.

Wat komt er aan bod?

  • su_icon Waarom interactief lesgeven
  • su_icon Uitleg diverse tools
  • su_icon Voordoen en “spelen” met diverse tools
  • su_icon Je eigen les ontwerpen met een van de tools
  • su_icon Opslaan en delen van je interactief gemaakte lessen
  • su_icon Nadenken over de balans tussen doel – middel – werkvorm (T-Pack)

Training boeken

Heeft u interesse in deze training? Neem dan contact op met één van de mensen van Schoolupdate en ontdek de mogelijkheden. 

Contact opnemen

Interesse in een ander traject?