Summatief - / Formatief werken en toetsen

“ICT is geen doel, maar een middel”. Hoe zorgt u ervoor dat deze veelbesproken uitspraak ook daadwerkelijk terug te zien is in beleid en praktijk?

Meten is weten, maar wat meten we eigenlijk en wat willen we meten. Bij formatief werken is het proces van leren erg belangrijk. Zijn de leerlingen in staat om eigenaar te worden van hun eigen leerproces in plaats van dat ze leren voor de toets. Een goede formatieve werkwijze leidt tot minder toetsen, maar tot duidelijkere resultaten.

  • maximaal 15 personen
  • twee bijeenkomsten van 2 á 2,5 uur
  • neem op tijd contact met ons op over de invulling van de training, zodat we altijd maatwerk kunnen leveren

Wat komt er aan bod?

  • su_icon Verschil tussen summatief- en formatief werken en toetsen
  • su_icon Mindset op reflectie; waarom, wat en hoe
  • su_icon Feed-up-, feed-back, feed-forward
  • su_icon Het maken van een rubric
  • su_icon Tools als Google forms, Formative, Peergrade, Nearpod en meer…
  • su_icon Zelf aan de slag

Training boeken

Heeft u interesse in deze training? Neem dan contact op met één van de mensen van Schoolupdate en ontdek de mogelijkheden. 

Contact opnemen

Interesse in een ander traject?